Program


Predstava ĆAO SVIMA
2

Predstava ĆAO SVIMA

Fabula predstave je nastala kroz proces radionica, u kojima su ravnopravno učestvovali glumci, muzičari, pisci, dramaturzi, vizuleniumetnici, fotografi, snimatelji, scenografi, koreografi itd.

Kategorije ulaznica


1 000.00 RSD
Jedinstvena ulaznica

Trenutni događaji



Reflektor teatar i Dorćol Platz ponosno predstavljaju

Pozorišni komad u proširenoj realnosti

 

ĆAO SVIMA

Pravda za influensere

Koncept i režija:

Vojkan Arsić

Izvebedni tekst:

Milena Bogavac, Sofija Dimitrijević, Mila Jovanović, Marija Ratković

Koautorska i glumačka podela:

Đorđe Galić – ZORAN JANUŠEVIĆ JUNI

Nikola Pavlović – SLOBODAN ZDRAVKOVIĆ EJT

Tanja Petrović Živković – TAMARA DAČIĆ TAŠA

Maja Šuša – NEDA MATIĆ

Voditelj programa:

Marko Panajotović

Muzika:

MKDSL

Stručna konsultantkinja:

Katarina Ivakić Vuksanović

Stručni saradnici/ce:

Jelena Bogavac, Ivana Bogdanović (Represent communications), Kristina Kastelac (Teto važi), Jelena Milakov, Jevrem Ratković, Ivana Canić

Dramaturgija:

Milena Bogavac

Videografija i fotografija:

Jovana Barović, Natalija Milošević, Luka Palić, Miloš Savić, Jana Stanisavljević, Aleks Zain

Organizacija:

Kristina Anđelković, Aleksandar Bradić, Anja Davidović, Nikolina Marković, Danica Milanović, Anđela Ristić, Ana Stojanović

Izvršni producenti:

Vojislav Arsić i Marko Panajotović

Predstava je deo Projekta LIBERTY realizovanog u okviru programa „Creative Europe“ Evropske unije.

Projekat je podržala Fondacija „Jelena Šantić“. Deo sredstava za predstavu prikupljen je dobrovoljnim donacijama građana i građanki u okviru kampanje „VIŠE OD PUBLIKE“

 

Projekat ĆAO SVIMA se odvija u dve ravni: u virtuelnom i stvarnom prostoru, kreirajući utisak “proširene teatarske realnosti”. ĆAO SVIMA je transmedia storytelling projekat koji pomera granice i kreira novi doživljaj pozorišta, adekvatan trenutku u kom nastaje.Upotrebom novih medija, mobilne telefonije i interneta, kao i filmskih sredstava upozorištu projekat ĆAO SVIMA donosi novo pozorišno iskustvo.

ĆAO SVIMA govori o životima mladih ljudi u Beogradu, s fokusom na fenomen INFLUENSERA, kao nove, najpoželjnije profesije među omladinom, širom sveta. Predstava problematizuje različita pitanja i kontroverze vezane za ovo novo zanimanje, počevši od pitanja: da li je to uopšte profesija, pa do toga kakve posledice rad na društvenim mrežama i platformama, ostavlja na psihu pojedinca, ali i na društvo u celini. U ovom komadu, publika sa izvođačima komunicira uživo, u javnom prostoru i prostoru izvođenja, ali i putem telefona, društvenih mreža i najpoznatijih internet platformi kakve su: mejl, vajber, instagram, fejsbuk ili tviter. Izvedba traje čitavog dana, a od svakog gledaoca ponaosob, zavisi koliko će joj vremena i pažnje posvetiti, pre samog dolaska na izvođenje. S obzirom da je publika tokom izvođenja više puta pozvana da glasa za omiljene junake i njihove priče, ovo je imerzivna pozorišna predstava, koja se temelji na pojačanom angažmanu same publike.

 

POPULARNOST KAO VALUTA

Fabula predstave ĆAO SVIMA temelji se na pet fiktivnih priča, koje nosi petoro dramskih likova. Svima je zajedničko bavljenje influensingom u različitim nišama, a osnovna dramska situacija u kojoj se nalaze, jeste takmičenje za najboljeg influensera Srbije. Produkcija Reflektor teatra i Zoomera napravila uži izbor i dovela ove likove na scenu, ali o tome ko ćebiti izabran za pobednika, svojim glasovima – odlučuje publika. Ova dramska konstrukcija, zapravo je samo povod za mnogo širu i ozbiljniju priču o problemima Generacije Z – prve generacije “digitalnih urođenika”,odrasle u svetu internet komunikacije i eskpanzije društvenih mreža, kao prostora za društvenu interakciju, ali i za rad. Influensersko tržište rada, ima svoja striktna pravila, prema kojima je popularnost najvrednija valuta. Koliko slobode, koliko dostojanstva i ličnog integriteta su mladi u Beogradu danas, spremni da zamene za ovu valutu i kakvu vrstu nove gladijatorske borbe od njih očekuje publika, koju ne čine samo fanovi, već i oni drugi, takozvani: hejteri?

Na tematskom planu, u ovoj predstavi, prepliću se priče o kompetitivnosti, internetskoj meritokratiji, uticaju društvenih mreža na međuljudske odnose i komunikaciju, o popularnosti, političkoj korektnosti, ali i o rodno zasnovanom nasilju, vršnjačkom nasilju, diskriminaciji, slobodi medija i načinu na koji mediji oblikuju savremeni svet. Mikrosvetovi junaka predstave, ukrštaju se sa realnim svetom i brišu liniju između digitalnog i analognog. Njihov susret, trajno će uticati na životne priče naših junaka i junakinja, ali i način na koji publika doživljava njihovo zanimanje. Scenska analiza i dekonstrukcija značenja pojma “influenser/ka” ovde je zapravo samo povod za postavljanje mnogih drugih, društvenih pitanja, ali najpre jednog: dokle smo spremni da odemo u neoliberalno-kapitalističkoj paradigmi zakona tržišta, koja trajno briše ideju privatnosti i menja koncept solidarnosti?

 

REKREIRANJE POZORIŠTA

Predstava ĆAO SVIMA ima transmedijski, interaktivni pristup, smišljen da rekreira pozorišno iskustvo, u novim medijima. Publika kroz različite kanale komuniciranja dobija delove priče, a sklapanjem svih komada, utisak je kompletan.

Virtuelna realnost, postala je ona u kojoj provodimo najveći deo svogvremena, stoga – pozorišna umetnost, ako želi da i dalje postoji, mora igrati i u toj realnosti. Pitanje kako će pozorišta preživeti pandemiju, koja zabranjuje bliski kontakt i okupljanje (kao preduslove za pozorišni čin), jeste pitanje na koje ova predstava pokušava da odgovori, trudeći se da rekreira osećaj izravne komunikacije između izvođača i gledaoca, kao i osećaj pripadnosti privremenoj zajednici koju čini publika jedne predstave, u toku njenog trajanja.

U tom smislu, ČAO SVIMA je pionirski pokušaj izvedbe umetničkog dela, koje u sebi sabira tradicionalne načine izvođenja, sa najsavremenijim načinima komunikacije, nedovoljno istraženim u umetničkom smislu.

 

PRIČA

Fabula predstave je nastala kroz proces radionica, u kojima su ravnopravno učestvovali glumci, muzičari, pisci, dramaturzi, vizuleniumetnici, fotografi, snimatelji, scenografi, koreografi itd.

U toku radionica, korišćene su pozorišne igre i vežbe, koje su nampomogle da struktuiramo svoje lične priče o: 1) subjektivnom doživljaju stanja slobode; 2) situacijama u kojima smo se osećali slobodno i 3) situacijama u kojima je naša sloboda bila ugrožena.

Tekst predstave, kreiran je dramaturškim oblikovanjem, obradom istilizacijom ovih priča, kako bi od ličnih, postale univerzalne: tipične isimptomatične priče jedne generacije; priče ispunjene zanimljivim zapažanjima o svetu i pravilima najčešćih igara koje se u tom svetu igraju.

U ovoj fazi, došlo se do zamisli o pričama INFLUENSERA, kao metafore zasve mlade ljude, u Beogradu, danas. Za život u modusu reprezentacije i zasve ono što ostaje skriveno, kada se kamere njihovih telefona ugase. Od tog trenutka, u proces su se uključili i konsultatni, odnosno: influenseri istručnjaci iz različitih oblasti, čija nam je pomoć bila neophodna, raditačnijeg i preciznijeg oblikovanja dramskih likova.

Izvor: Reflektor teatar

Preporuka


Muzeju iluzija Beograd kao deo najvećeg franšiznog muzejskog lanca na svetu u saradnji…

Dragi korisniče,

Ovaj sajt koristi kolačiće za poboljšanje korisničkog iskustva. Korišćenjem ovog sajta prihvatate korišćenje kolačića. Politika privatnosti

Prihvati